Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

Η ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΟΝ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ



Μου κάνεις λ.χ. ένα κακό
εγώ σέ συγχωρώ.
Μου ξανακάνεις κάποιο άλλο κακό
πάλι σε συγχωρώ.

Εγώ είμαι εντάξει, αλλά,
εάν εσύ δεν διορθώνεσαι,
επειδή σε συγχωρώ,
αυτό είναι πολύ βαρύ.

Άλλο εάν μπορείς
τελείως να διορθωθείς.
Να προσπαθήσεις όμως να διορθωθείς,
όσο μπορείς.

Όχι να αναπαύεις τον λογισμό σου
και να λες:
Αφού με συγχωρεί, εντάξει
τακτοποιήθηκα και δεν βαριέσαι,
δεν χρειάζεται στενοχώρια.
Μπορεί κάποιος να σφάλλει,
αλλά αν μετανοεί, κλαίει,
ζητάει με συστολή συγχώρηση,
αγωνίζεται να διορθωθεί,
τότε υπάρχει ή αναγνώριση
και πρέπει και ο πνευματικός
να δίνει συγχώρηση.

Αν όμως δεν μετανοεί
και συνεχίζει την τακτική του,
δεν μπορεί αυτός πού έχει
την ευθύνη τής ψυχής του
να το ''γελάει'' .

Η καλοσύνη τον αμετανόητο
τον βλάπτει.

Άγιος Παΐσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου