Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020

ΑΓΑΠΗ ΜΟΝΟ;

Πριν λίγο καιρό σε μια πολύ όμορφη βραδινή συζήτηση,ένας κοντινός μου άνθρωπος δήλωσε πως θεωρεί πως η πορνεία δεν είναι αμαρτία.Πορνεία για όσους δεν γνωρίζουν είναι οι σωματικές σχέσεις εκτός του γάμου.

Τι θα έπρεπε να απαντήσω εκείνη τη στιγμή και πως να φερθώ; Αφού το Ευαγγελιο,ο Χριστός,ο Απόστολος Παύλος,όλοι οι άγιοι ρητά αναφέρουν πως αυτή η πράξη είναι αμαρτία, δηλαδή αστοχία.Αστοχώ,χάνω το δρόμο,το κέντρο,τον Χριστό.Ειναι κάτι σοβαρό που σε χωρίζει από το Θεό,δεν μπορείς να ενωθείς με το Θεό,είναι σαν ένα είδος μονωτικό υλικό.

Διάκριση όσο είναι δυνατό.Δεν θα εξουθενώσω τον αδερφό,δεν θα τον συντρίψω,ούτε θα του σηκώσω υποκριτικά το δάκτυλο σαν άλλος Φαρισαίος κατηγορώντας τον,γιατί κι εγώ αμαρτωλός είμαι,χειρότερος από αυτόν. Αλλά αν τον αγαπώ,με πόνο,με ταπείνωση, με τρόπο θα του δείξω τον δρόμο το σωστό.

Την πληγή αν τη χαϊδέψεις δεν θα τη γιατρέψεις.Χρειάζεται να μπει το νυστέρι να καθαρίσει αυτό που κακοφόρμισε ώστε να μην εξαπλωθεί η αρρώστια σαν τη λέπρα σε όλο το σώμα.Το νυστέρι,η εγχείρηση, ναι θα πονέσει μα στο τέλος θα σε γιατρέψει.

Το ίδιο συμβαίνει και με το λάθος,με το πάθος,την αστοχία,την αμαρτία.Αν έχουμε στοιχειώδη αγάπη και διάκριση για τον εαυτό μας και τον αδερφό μας, την πτώση δεν θα την παρουσιάσουμε ως θρίαμβο,το σκοτεινό μονοπάτι δεν θα το βαφτίσουμε φως.Εάν ο άλλος βαδίζει προς το γκρεμό,δεν θα τον χειροκροτήσω γιατί στο τέλος θα χαθεί κι αυτός και μαζί του οι υπόλοιποι που είναι πιο αδύνατοι,πιο άπειροι, ίσως και άσχετοι στα πνευματικά που θα ακολουθήσουν.

Αγάπη ναι,θα έχω.Αλλά αγάπη μόνο;Να σε βλέπω αδερφέ μου να καταστρέφεσαι και να σε αποθεώνω; Συγγνώμη μα αυτή δεν είναι αγάπη γνήσια,αληθινή,ορθόδοξη και θεάρεστη.Γνήσια σ'αγαπώ όταν σε κατευθύνω προς το Θεό,ακόμα κι αν κάποτε δεν σου είμαι αρεστός.

Αλέξης Αλεξάνδρου 27/8/20

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου