Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024

Καλώς τον πατέρα Χριστόδουλο!

Ο π. Χριστόδουλος Χατζηθανάσης μας περιγράφει την πρώτη συνάντηση του συνάντηση με τον Γέροντα Εφραίμ:

«Εγώ για τον πατέρα Εφραίμ πρωτάκουσα όταν ανέβηκα στο Άγιον Όρος για πρώτη φορά σε ηλικία είκοσι ετών. Πρώτος μας μίλησε για τους νεότερους αγίους της εποχής μας ο Αθανάσιος Γιέφτιτς, που μόλις ήρθε στην Ελλάδα. Την περίοδο εκείνη, είμαστε μια ομάδα, ορισμένοι κληρικοί, φοιτητές, θεολόγοι και κάποιοι που μετά έγιναν κληρικοί. Τότε για πρώτη φορά άκουσα για τον π. Παΐσιος, για τον π.Αμφιλόχιο Μακρή, για τον π.Πορφύριο, για τον π.Σίμωνα.

Τον πάτερ Εφραίμ τον Κατουνακιώτη, παρ΄όλο που δεν υπήρξε πνευματικός μου με τη στενή σημασία του όρου, εγώ τον θεωρώ ως πρώτο πνευματικό μου.

Ανεβήκαμε τότε στο Όρος πέντε φίλοι αρχικά. Μετά μείναμε τέσσερις. Ανεβήκαμε, όταν ήμουν στο δεύτερος έτος στο Πανεπιστήμιο, το 1969. Όταν φθάσαμε στα Κατουνάκια, ο π.Εφραίμ μας δέχτηκε με αγάπη. Εμένα, μόλις με βλέπει μου λέει:’’Καλώς τον πατέρα Χριστόδουλο!’’ Με προσφώνησε έτσι τριανταπέντε χρόνια πριν γίνω ιερέας! Βέβαια το είπε χαμηλόφωνα, έτσι ώστε οι άλλοι δεν ακούσανε».


Από το βιβλίο Γέρων Εφραίμ Κατουνακιώτης, Ο Θεολόγος και Παιδαγωγός της ερήμου, Γεώργιου Κρουσταλλακή

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου